19 Ağustos 2013 Pazartesi

Nasıl Bir Bebek Arabası Almalı?


Bebek arabaları üzerine bir post yazmayı özellikle istedim.
Çünkü biliyorum ki hamile olunan dönemde en çok araştırılan , kararsız kalınan ihtiyaçlardan biri buydu.

O dönemde internetten olsun mağazalardan olsun öyle ciddi araştırmalar yaptım ki zamanımın büyük bir çoğunluğunu bu aldı diyebilirim.Şimdi soracaksınız tabii ee bu kadar araştırmaya herhalde alabileceğinin en iyisini en kullanışlısını en konforlusunu ve en rahatını almışsındır diyeceksiniz!!!

Cevabım
Hem evet Hem hayır !!!

Ege Uras 5 günlüktü sokaklar ile tanıştığı zaman , evimizin Bağdat Caddesine yürüme mesafesinde olması sebebiyle hatta neredeyse her sabah ve akşam yağmur,çamur demeden caddedeydik...Bunu göz önünde bulundurarak aslında bebek arabası tercihinde bulunmuştum.

İstediğim araba concord neo idi.Zaten bizim zamanında en popüler arabası diyebilirim.Merak edenler için ; Concord Neo ; Fakat bu arabanın fiyatını diğer travel sistem arabalar ile karşılaştırdığımda biraz daha pahalı geldi 2.bir araba daha alma ihtimalini de göz önünde bulunduraraktan daha ekonomik bir seçim yapmaya karar vermiştim ki iyi ki de öyle yapmışım çünkü Uras 6 aylık olduğunda 2.arabamıza geçmiştik.

Kraft Twist Premium Travel Sistem Bebek Arabası idi bizim ilk  arabamız.

Özellikle kış aylarında portbebe olarak da kullanılabildiği için Uras için çok uygundu.Çift taraflı kullanılabilmesi de ayrı bir özellikti.İlk aylarda bebeği mutlaka görmek gerekiyor ki zaten onu görmeden bir an bile yaşamak istemiyor insan :)

3 farklı pozisyona ayarlanabilen oturma ünitesi ve çok pozisyona ayarlanabilen sırt dayanağı ,Bebeğin ilk aylarda kullanımı için ekstra dolgulu şilte , 5 noktalı emniyet kemeri de diğer özellikleri arasındaydı.

Taşıma koltuğunun ağırlığı 3,5 kg , 3 farklı pozisyonda kullanılabilen taşıma sapı mevcut.

Genel olarak kullanış açısından, özellikle de bebek açısından rahat gayet güzel bir araba , hatta bir çok arabaya göre ağırlık anlamında da gayet iyi.Fakat şu bir gerçek ki travel sistem arabalar çok hantal.Yani ben boyun ve sırt ağrılarımı travel sistem arabalara borçluyum diyebilirim.

Bu sebeple Uras  6 aylık olduğunda doğru yolu buldum :)

Hemen e-bebek 'e gidip 1 adet MACLAREN aldık ayy ne iyi etmişiz anlatamam:) 

Hayatımın en gerekli alışverişi bu olsa gerek.

Yaşasın MACLAREN diye bağırmak haykırmak istiyorum sanki...

Hafif mi hafif , rahat mı rahat ; muhteşem :) 175 derece yatabilme özelliği sayesinde uzun süre pusette tutabiliyorum onu , uyuyor uyanıyor gayet mutlu , Pusetler için en iyisinin Maclaren olduğunu araştırmalarımız sonucunda öğrendik sonrasında başka da bir arayışa girmeden E-Bebek ten pusetimizi aldık.Genel olarak bu gibi ihtiyaçlarda tercihim hep E-Bebek ten yana oldu.

Neyse ki o günden sonra benim bel-boyun ve sırt ağrılarım birazcık hafiflemeye ,bende kendime gelmeye başladım:)

Uras şu an 10 aylık ve arabasının içinde çok mutlu , 5 günlükten bu yana sokaklarda gezdiğinden olsa gerek alışkanlık yaptı çocuk pusette gezmeyi çok seviyor.Allahım hep böyle pusette gezmeyi sever inşallah !!!

Ama şu bir gerçek ki ben bir daha TRAVEL SİSTEM araba asla düşünmüyorum , Kötü olduğu için değil büyük ve ağır ; açıkcası biraz kendimi de düşünüyorum.Ben rahat etmeme rağmen çok zorlandım.Yani benim gibi çok gezenti iseniz daha hafif ve basit arabaları tercih edin derim ben.Mesela ben tekrar hamile kalıp Uras'a bir kardeş doğuracak olsam tercihim bu sefer bir üst model olan MACLAREN TECHNO olurdu.

Umarım bu konuda sizlere birazcık yardımcı olabilmiş, bir fikir verebilmişimdir:)

Sevgiler,

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Annenin Kaleminden .... Published @ 2014 by Ipietoon

Blogger Templates