29 Aralık 2013 Pazar

İşte Beklenen Kurabiye Tarifim :)

Çokkkk Özürrr....
Yazdan beri bekletiyorum :(

Ege'nin diş buğdayından bu yana kurabiye tarifi yazacağım bloğa , bir türlü yazamadım.Doğum gününde yazayım dedim doğum günü geldi geçti yine yazamadım ---gerçi doğum günü yazısını da ben hala yazamadım ki :( Anlayacağınız doğum günü sonrası yılbaşı telaşına düştük , neyse ki yılbaşı kurabiyesi yada yılbaşı bisküvisi zamanı geldi de bende hamuru elime aldım tekrar  ve işte şimdi yazma zamanı 

Hadi yeni yıl ' a son 2 gün
Yapmak isteyenler olmuştu instagramda soranlar olmuştuuuu...

Buyrunuzzz tarifiniz...

Bu hamurdan 3 tepsi kurabiye çıktı.
Kalıplarım normal boyutlarda idi.
Bisküvi olarak yaptıklarımı açabildiğim kadar incecik açmaya gayret ettim ki çıtır çıtır yiyebilelim.Hazır bisküviler halt etmiş yani bunlar yanında :))




  • 1 Adet Yumurta
  • 125 gr Tereyağ 
  • 1 Su Bardağı Pudra Şekeri
  • 1 Çay Bardağı Mısır Nişastası
  • 2 çorba kaşığı pekmez
  • 1 Su Bardağı Un
  • 1 Çay Kaşığı Karbonat
  • 1 tane vanilya
  • 1 Tatlı Kaşığı Tarçın
  • 1 Tatlı Kaşığı Toz Zencefil

Tüm malzemeyi karıştırıp güzel bir yoğuruyoruz , çok sert olmayacak ; nişasta eklemek serbest tutana kadar ama un eklemiyoruz !!! Aman dikkat 

12 dk falan yetiyor fırında kalması için.
175 derece fırın uygundur.

Bisküvi yapmak için ince açmanızı öneririm.Şeker hamuru ile kaplamak isterseniz biraz daha kalın açınız :)

Şeker hamurunu , kurabiyenize bal ile yapıştırabilirsiniz.İşte kurabiye de bisküvi de hazır , hadi afiyet olsun :)


0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Annenin Kaleminden .... Published @ 2014 by Ipietoon

Blogger Templates